Wednesday, October 21, 2009

Ape yang specialnye sejadah tu berdiri?



agak2nye la, ape yg sjadah tu tengah buat?


aku confuse...
x cukup akal ke manusia ni?
xcukup pertimbangan rasional ke?
atau saje nak buat havoc?

aku menyampah betul berita sejadah konon2 tengah sembahyang ni.
nak tau kenape?
keep on reading...

hint
- ape yang sebok2 berduyun-duyun manusia nak tengok sejadah2 tu?
- x sembahyang ke kat rumah? i mean, kat rumah xde sejadah ke?
- kalau sembahyang tu cukup 5 kali sehari, xdenye nak kecoh2...
- sape2 yang dok jakun macam kera nak tengok sejadah sembahyang, buat ni step by step.

Aku ajar free of charge.
1. ambil sejadah
2. bentang arah mane2 korang suke.
3. angkat tengah2 sejadah tu
4. pastu lepaskan.
5. jadilah macam ape yang aku buat kat atas tu.
6. sejadah kat atas tu aku buat xsampai 5 saat. 
Ye, gambar tu aku punye... baru kejap tadi snap...


*aku wonder lagi skaly,
ape orang kampung yg sebok2 tu x sembahyang pakai sejadah ke?
abeh pakai ape? kain pelikat? kain batik? kain lap?

akal letak mane? kepale lutot?

*aiyo......
simple small thing macam ni xpayah la nak kecoh
yang aku menyampah sekali ni wartawan, perlu ke nk buat coverage bende2 yang tahyul macam tu?
ke, dah xde news nak cover?

*aku sedar, orang melayu memang suke bende2 tahyul macam ni
tapi xyah le nak buat coverage bende2 macam tu.
takde pekdahnye,
nyesatkan orang ade.
xpasai2 ade orang sembah sejadah tu.
ha! kan kalut...
tu belom yang mintak2 nombor...
pening tau pening...

*orang melayu dah la senang kene approach.
kene kahar rasul sk8 da sangkut
adoyai...
mentality kurang betul...

*Latest news
-10 tahun penjara n 6 sebatan...
tu tempoh kahar sesat kena hukuman
berbaloi ke dengan akidah manusia2 yang dia dah sesatkan?
xpe, tu kat dunia, mati kao kat atas sane nanti....

*teka kejadian latest tu berlaku kat mane?



-klantan
gyahahahaa~

Kesimpulannya?

-fikir dengan akal bukan hanya dengan otak-

hampir semua binatang ada otak, tapi xde akal
akal tu la yang bezakan manusia dengan binatang...

tapi yang ade akal ni la buat keje lagi haram dari binatang

panas betol~

Its my perspective. Whats yours? 

5 comments:

mcjust.lol said...

aku pun penah jugak buat sejarah berdiri gitu, masa tu aku baru dajah berapa. haha.

Anonymous said...

"yang ad akal ni la buat keje lagi haram dari "

ko tgh mkdsdkn diri kau k???
hahahaha..

dsar!!!!

Hamba Allah said...

aah sejadah pun nak percaya.
Kitab AlQuran xnak perhati pulak keajaibannya....

Kejadian manusia lagi la ajaib
cuba pikir kenapa kita kat sini?
atas dunia Ni? hmm...

Hamba Allah said...

aah sejadah pun nk bising

AlQuran lagi ajaib... cuba fikir....

Anonymous said...

sejak 2 3 post aku bace, mesti ade pktaan y xpuas ati ngan kelantan, cbe ko cite cikit ape y ko xpuas ati sgt kt org kltan ni?...

Ye, aku paham org kltan cmna, tp semcm ko nie kesah sgt la... cecite aih,,, story mory kt kite org y ko xpuas ati pasai pa?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

TnC

Every content of this blog may be MY perspectives generally. BTW, i am not trying to pick a fight with any body, just havin some fun for the sake of Laughter.... PLUS, i need your Brain to read this blog. I dont need your brainless head to interpret my perspectives. more? words inside this blog is not suitable in formal occasion, so, take note. There are more fictions than facts in this blog, don't believe the author too much or u'll have headache for the rest of your life... Gyahahahahah~