Monday, November 30, 2009

BUSYBODY! are you???


 "pssst... aku dengar si Ramlah dah bunting, tapi blom kawen..."
( padahal dorang xdtg wedding Ramlah setahun yang lalu )
lolz~


HAI!!!
Hellioz nak bercerita tentang kita hari ini
kita suka carik gaduh dengan semua orang...

*kita di bawah dan di atas adalah manusia yang busybody...
harap maklum~

kita suka jaga tepi kain orang
kita selalu digelar sebagai ketam yang mengajar anaknya berjalan
kita suka mencari kesalahan orang lain
kita gemar bercakap di belakang walaupun kita selalu buat apa yang dicakapkan di belakang

kita wajib mengkritik orang lain walaupun sebenarnya kita selalu membuat kesilapan
kita suka bergosip pasal rumahtangga orang
kita suka mempertikaikan kejayaan orang lain
kita disifatkan sebagai manusia yang jarang berfikir panjang

kita selalu nampak semut kat ujong dunia dan pura2 tak nampak bangkai gajah depan mata
kita hanya suka bercakap
kita sering menimbulkan masalah yang tak diingini
kita tak pernah muhasabah diri

kita senang terasa
kita terima segala-galanya dengan redha tanpa cuba berusaha untuk yang lebih baik
kita harus diabaikan
kita selalu ambil berat perkara yang remeh temeh dan tidak penting

kita menganggap kita sempurna
kita selalu terbabas...?
kita yakin kita tak buat perkara2 yang terkutuk
kita selalu jadi bahan kutuk

kita terkutuk
kita suka bercakap
kita selalunya orang tidak berpelajaran tinggi
kita sentiasa tidak berfikir panjang

kita lalai
kita yakin kita masuk syurga duniawi
kita banyak dosa sebab kita suka fitnah orang lain
kita memang lahanat

kita hidup terabai
kita suka publisiti
kita ramai kawan macam kita
kita selalu tarik rambut dari tepung dan tepung tu bersepah atas lantai mahupun meja kat dapur

kita sentiasa menjadi kita
kita jarang berubah menjadi manusia yang lebih baik
kita worship kaum kita
kita juga kadang2 golongan terpelajar

kita tak guna
kita adalah segala-galanya yang betul
banyak lagi yang kita suka lakukan
tapi Hellioz tak larat nak tulis semua benda tentang kita
senang cerita, kita adalah kita yang sebenar benarnya

BTW
mind this...
kita layak berkata tentang segala-galanya...



p/s :  it requires brain to talk about intellectual discussion, but it only require mouth to talk about gossip...
p/s/s : Ramlah adalah watak fiksyen yang tidak wujud sama sekali...
but...


Its my perspective. Whats yours? 
hit me on the comment section, below~

3 comments:

Aidi-Safuan said...

hahaa...xbesh ar kutok diri sendiri.hehe

chah~ said...

itu lah 'kita'.. kebanyakan rakyat m'sia.. heee~

hellioz said...

aidi safuan
ni entry untuk orang yang makan cili la...
lolz~

chah~
yeah...
typical meleisian~
and everyone who thinks they're on the list...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

TnC

Every content of this blog may be MY perspectives generally. BTW, i am not trying to pick a fight with any body, just havin some fun for the sake of Laughter.... PLUS, i need your Brain to read this blog. I dont need your brainless head to interpret my perspectives. more? words inside this blog is not suitable in formal occasion, so, take note. There are more fictions than facts in this blog, don't believe the author too much or u'll have headache for the rest of your life... Gyahahahahah~