Sunday, December 13, 2009

Steak Haram

ohoyyalalala~

aku nak story pasal makanan...
kire macam food review larh...
tapi tu tak bermakna blog ni blog review makanan yang bersepah kat luar sane...
gyahhahaha~

aku nak review pasal ape laie...
pasal steak larh~

mase aku type entry ni,
aku ader kt ibu negara...
dan disebabkan aku ader kt ibu negara,
adelah pihak yang nak main blanje2 makan...
best kann bile ader orang main blanje2 makan...
rase macam heaven sekejap,
sebab satu sen pon xpayah keluar...
gyahahahha~

aku paling suka benda yang xpayah keluar duet,
sebab duet aku tak banyak,
for the moment lah...
hehehe~

ok back to the story,
aku makan la steak dekat kg baru...
aku sure ramai orang kL tau tempat ni...
sebab kg baru ni feymes sgt dengan nasik lemak dy...
aku dah rase, biase je...
maybe orang cakap sedap sebab dia lapar kowt...

bile kite lapar,
automatically kita akan cakap sedap pada benda yang kita makan
walaupun makanan tu tak sedap bilamana kita terasa kenyang...
macam biskut marie n rooti kosong tu la...
sedap pulak natang tu an...
tapi bile ko lapaq la,
tetybe je jadik sedap...
magic ke ape?
gyahhaha~

sampai kg baru, makan la steak
lagipun aku memang suke makan steak...
sebab dia daging kowt
and sebab aku omnivor,
tumbuh tumbuhan aku makan,
daging dinosaur pon  aku bantai...
lolz~

korang mesty dapat bayangkan rase steak macam mane kan?
bagi yang pnah makan la...
mesty delicate, tender, sumptuous and bla3...
maknenye sedap la tuyh...

tapi....
steak lamb stew combo yang aku bedal aritu rase dia...
macam...
pelik...
gyahahahaa

korang penah rase steak rangup x?
steak hangus?
steak liat?
ok2, steak yang xnak masuk dalam prot?

tu la steak yang aku makan just now...
tibe2 perasaan sayang aku pada steak berubah...
siaL la kedai tu...
aku paham, kedai tu memang ramai customer...
ramai sampai aku kena tunggu turn dapat seat lagi...
moreover its weekend kan...
tapi,
dah tau kedai awak tu ramai yang datang,
jaga la standard awak tuyh...
makan steak bukan bayar dua tiga ringgit sekali bayar...
makan puluh2 gak kalau makan yang bukan2...
lagipun benda tu bukan makanan ruji rakyat mesia pon...
so, aku agak terkilan la sebab aku makan steak TAK SEDAP
geeh~

nasib baik orang belanje,
tu pon aku komen banyak...
kalau aku yang bayaw,
memang tu kali pertama and kali terakhir la aku jejak kaki kat situ,...
gyahhahaha~

sape2 yang kenal, tau, or keje or ade kena mengena dengan kedai tu,
tolong la cakap kat owner dia,
jaga standard kedai tuyh...
aku yakin repeat customer dia ramai,
sebab harga steak dia agak murah...
aku rase la...
lagipun kg baru kan feymes dengan makanan...

panjang tol bebel...
dala...


Its my perspective. Whats yours? 
hit me on the comment section, below~

4 comments:

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Mati2 ingat buat liputan pasal daging steak yang disahkan tak halal... rupanya..... (sabo je la)

AzuanBudakPandai said...

tajuk sensitif tue haha..
tapi kalu tak best memang haram kan hoho

rosnanie said...

Haha... memang jd h***m kalau rasa tak sedap. Kebetulan hari ni saya pun bw cerita kedai makan, tp sebab empunya kedai yg hampeh, berlagak

hellioz said...

vic @ diana
tunjuk perasaan

azuan pandainyer~
memang...
sebab benda tu berbayar~
n mahal...
lolz~

rosnanie~
standard r tuyh...
dia lupe kita yang bayar gaji dorang...

pnah gak kena dgn pelayan mamak neyh,
dia buat macam kedai tu bapak dia yang punye pulak...
mane x mendiddh~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

TnC

Every content of this blog may be MY perspectives generally. BTW, i am not trying to pick a fight with any body, just havin some fun for the sake of Laughter.... PLUS, i need your Brain to read this blog. I dont need your brainless head to interpret my perspectives. more? words inside this blog is not suitable in formal occasion, so, take note. There are more fictions than facts in this blog, don't believe the author too much or u'll have headache for the rest of your life... Gyahahahahah~