Friday, June 25, 2010

Jahat Ke Baik?

Pada suatu hari yang bosan, gwa bersama kucing gwa lepak same2 dekat balcony uma gwa...
Tengah sedap2 melayan perasaan, tiba2 kucing gwa bersuara...
"Beb, lu kalau nk buat ape2 pon pakai otak kayh, jangan pakai kepala lutut"
jelasnya...
Gwa pon pura2 berlakon xpaham bertanye...
"Ape maksud lu?"
Tanpa membuang masa, Kuicng gwa pon membidas pertanyaan gwa tanpa ragu2
"Kalau lu nak jadik jahat, pikir macam orang jahat, lu buat jahat kasi kaw2 bangsat punye sampai xde sape lupe ape yg lu buat and jangan tinggalkan kesan!"
kucing gwa menyambung perbualan tadi sambil menghembuskan asap rokok ke muka gwa...
[ monolog : hamsap btol kucing gwa neyh, gwa luku kang cakap gwa zalim terhadap binatang]

Lepas kucing gwa habiskan statement pertama gwa,dia menyambung perbualan tadi
"Lepas tu, kalau lu nak buat baik, lu mesti niat dulu, niat mesti ikhlas, jangan niat main2, sebab niat lu tu yg akan tentukan lu betul2 buat baik ke tak. Buat baik bagi orang ingat sampai mati bile lu buat baik tuyh, jangan harapkan ganjaran dari manusia, harapkan ganjaran dari DIA lagi bagos, paling kurang pon, berat sikit amalan lu dekat akhirat nanti"
Gwa layankan ape yang kucing gwa bebelkan sambil draft kata2 pujangga kucing gwa.
[monolog : berisik rupanya kucing gwa ni, ingatkan hari2 makan tido makan tido je...]

Kucing gwa xnak kalah, dia nak gak sambung statement kedua dia sambil bakar lagi sebatang rokok surya, ape babi kucing gwa layan surya?
"Lu kene ingat bende ni, ini yang paling penting dalam hidup, lu baik ke lu jahat ke, lu kene ingat bende ni sampai mati, SAMPAI MATI!" sergah kucing gwa. Tapi gwa xterkejut pon.
"Lu jangan lupa diri beb, semua yang lu dapat sekarang tu DIA yang bagi, kalau dia nak tarik nikmat tu, Sekelip mata DIA boleyh buat, sebab tu gwa malas jadik artis, gwa takut gwa lupa diri je kalau gwa da sampai ke puncak nanti" Sembang kencang kucing gwa lagi...
[monolog : apehal kucing gwa neyh? mereng ke ape?]

Gwa pon mengalah lalu melayan semua bebelan kucing gwa sampai gwa lebam,
hamsap tol kucing gwa neyh, ade je Falsampah dia nak bagi kat gwa...
Tapi Falsampah2 kucing gwa pon ade makne tersirat...
Bukan makna tersurat je...
Mungkin itu yang kucing gwa cuba sampaikan sebelum dia tinggalkan gwa sorang2.
Al maklum la... Kucing hidup berapa tahun je..
Manusia hidup lama sikit dari kucing, itupun dengan ketentuanNYA...

Insaf gwa selama 3 minit sebelum gwa sambung layan skype dengan maria ozawa...
dem!, apsal dia xpakai coli merah hari ni?
Frodo, stock KY jelly ade lagi?
Gyahahahahahahaahahahahhahaahah~

P/S : loqlaq plak kucing gwa neyh. gyahahahahahahaahahahah~


Its my perspective. Whats yours?
hit me on the comment section, below~

43 comments:

aLy said...

comey dowh kucing lu

mane lu dapat baka cam tu

bley siap bagi falsampah

bley jadik sifu ni

harharharharhar~

::cdot the dot:: said...

lu nak gua suap nen??apa brg layan maria ozawa..

dia dah kertu...dah tak mantap!!dah kendur..

gua suap lu puas2...klimaks 8x..kalah frodosangap lu mencungap nti..

senandung semalam said...

aku tabek ko nye kucing...
hhahaaaa

maisyara Pot! Pot! said...

aku nak mintak petua ni. macam mana ko boleh faham bahasa kucing? ke kucing kau speaking malay dengan ko? ajaib wei... hahahaha...















*kalau aku dapat kucing bercakap, akan ku buat sarkas. kau mau join? :P

amaL said...

setail la kucing lu hisap surya. hahah

~anna&anuar~ said...

wow!!!! lu sudah punya puusy in boot.... wkakakkakakakaa.....

ustaz la weeeeyhhhhh..

@yuE said...

kucing lu isap surya tu pasal mati awal...



gila berapi dia nasihat lu kan...


gua nak skendel dgn kucing lu la...



makan dalam jugak entry ni kan...hakhak

Yatre Hayati said...

bestnya kalau aku dapat bela binatang yang boleh bercakap...aku jeles ngan ko.

Aujinz said...

kucing lu baka mane?
ade keturunan tak?..

x-po said...

weh, aku nk beli kucing ko tu boleh tak? aku sanggur byr RM 1 juta..mau? :)

------------------------------
Pelikkah lelaki tidak minat tengok sukan?

hiro said...

haram jadah lu..amik kucen gua..haha..tetiba rasa nak bela satu.
nanti dah kucen lu ada anak ..passing2 sekor.

profwacko said...

Kalau korang2 berminat nak dapat kucing yang berkata2 ...

kat MIdvalley 27 June nanti (AHAD) ade International CAT SHOW.

Mane tau bleh dapat kucing macam hellioz punya.

amoi said...

kucing kau tu jenis pussy ke? HAHAHAHAHA

maCy said...

gile ar kuceng tuh..

kuceng kurap kt mktb maCy single..

mo kasi kuceng ay la~

tanye die nak x?

Frodo Baggins said...

jom kawenkan kucen lu dgn kucen wa.
baru stylo!! kucen gay batang terjuntai


>>___<<


isap surya? bukan isap tetet lu ke?
banyak bising arr kucen lu ari ni
wa syak beliau nak bg wasiat tu
dah sampai masa mungkin. innalillah


maria ozawa slu mlm jumaat jer
pakai coli merah. hari lain kaler lain
hari ni beliau pakai baju tidur seksi
kaler putih jarang. coli hitam mngkin
eh apsal terbayang akak cdot??


cilake kucen lu berkata2. baka doraemon.


((wa nyer "adik" hampir kene cakar
ngan kucen wa dulu. babi tool. seb baik
"adik" wa elok jerr ada perisai dlm
sangkar. suar kecik wa jenama
kerokodail. syukur.))


KY JELLY KY JELLY!!!!
JUAL MURAH. JUAL MURAH
MINYAK PELINCIR TERBAIK ABAD INI
SIAPA MAU BELI SILA DAIL DI NOMOR
DELAPAN DELAPAN DELAPAN
TRIMA KASEH TAMITREMZZ.




setan. wakkakakkaka

BalqisShafiqa said...

Salam ziarah.
kucing tu mesti pakaicermin mata tebal mcm wa.
hehehe.
atau pun dia selalu baca buku untuk buat hujahkan?
bagusnya!!!

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

byk yg tersirat dalam tersurat

=)

Myth said...

kucing ko xsunat

Azizul Luqman said...

kalo kucing aku nasihat kan aku.,
aku terus cabut lari.,
wahkahkahkahkah.,

surya bai.,
kucing ko indon mari ke.,
hahahahahahahah...

Nerzhul said...

memang rare la lu punya kucing. boleh wat baka nih. hahaaha

reen_sofee said...

suruh kucen ko kasik ceramah kat aku lak weh!
hahah

RastaMat said...

guwa ingat,guwa pon mau bela kucing la macam ni..
agak2 guwa lupe diri,ada gak yang nak ingatkan..
hahaha..

::cdot the dot:: said...

utk ADIK frogsangap!!

lu mcm haram!!!asal hitam jek terbyg muka gua..asal gua jek hitam..

lu tunggu..lu tunggu...sapu ky jelly dulu siap2..lpskan adikmu..

Affan Ruslan said...

ble nak letak gambar kucing lu.
hehe

mR.sYaH said...

aku nak sekor macam kucing kau tu.. bleh x??

ashraf said...

lu taw x kucing lu tu sbenarnye troll? hahaha

Aqram said...

meh sini kucen lu..
gua nak pow surya dia.

lu tau tak, lagi lu bagi kucen lu isap surya. lagi lah cepat dia mati bai.

lu dah takde duit ke nak belikan dia winston ke, LM ke, ala.. paling koman pon TEXAS pun jadik lah..

kim salam sama lu punya kucen.

Wan Perlis said...

kucing yg hebat, sama dgn kucing gua

intanurulfateha ❤ said...

.oit
.gile hebat kucen lu bole cakap
.i adore him/her

.errr die betina ke jantan?

heart~ said...

alolololo~~~ baiknye kucing tu nasihatkn tuan dia...kuikuikui~

rhapsody LiN said...

haha.. masyuk kuceng ko kan. tp betul lah pe yg kucing ko ckp tu.. manusia cpt lupa. sbb tu pnting ade kwn2 yg berguna utk ingtkan kita klu2 kita dh nk terpesong tu... :)

bidadarihijau said...

sian kucing tu dapat tuan gini...asik bermariaozawa ajek...haaha
kate2 kucing itu ade benarnye...esok gak aku g cari kucing gak neh...spesies jepun ke korea ke..hahah

Sir Marcello said...

kucing lu dah padam ke?
baru nak ajak bergomoi dengan hedgie wa...lalala

siggplus said...

cukup sinis entri lu.

serious.

gua harap dia terasa

shey said...

skrg gua dah beralih arah , wa nak tabik spring kucing lu plak , sbb dia berjaya menundukkan kan lu dgn falsampah dia , wpun cuma 3min ! HAHA

::Sarah:: said...

You and your KY jelly..udah2 ler tue..karang terlampau main, x terbangun pula nanti bila dah kawin..isk, budak nei..

Btw, kucing ngko sangat pintar..paling epic dalam menyindir..aku baca pun boleh terasa..haish..

kucing ngko sangat bagus..jaga lah kucing ngko dengan baik..susa mo cari baka jenis kucing ngko..lol~

fhunky-fhinky said...

wah wah wah...

hebat kucing lu..kasi kenal sama gua satu kali....

nnti gua payung surya sekotak..

wakakakakakakaka....

husnazainal said...

hahahaha...jauh tersirat entry neh.paham2 sudeh..

areleaf said...

gua syak kucing lu ada tumor otak..sebab 2 meraban sampai camtu sekali..

.::WaNiE::. said...

kucing lu mengadu lu bagi duit tak cukup, terpaksa dia beli surya, nak langgan wa lagi, abis ar duit dia.

lu tlg up sket elaun kucing lu boley tak? asek mintak diskaun je ngn gwa.camne wa nak beli kostum camni, nak beli kostum jlo lagi.

gwa pening kepala layan org skema/baik2. susah betul nak teka apa dalam kepala otak mereka

ada kene mengena tak ngn entry lu ni?

PaiN said...

haha.. meh jual kucing ko kat aku.. nak beli.. nnt aku nk soh die ganti Dr Fadzilah Kamsah.. kaya aku woo~

Meowwwww said...

Meowwwww

GuavaTheBuaya said...

Pesen diri sendiri yg loqlaq lepas tu salahkan kucing lain mmg mintak kena tium!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

TnC

Every content of this blog may be MY perspectives generally. BTW, i am not trying to pick a fight with any body, just havin some fun for the sake of Laughter.... PLUS, i need your Brain to read this blog. I dont need your brainless head to interpret my perspectives. more? words inside this blog is not suitable in formal occasion, so, take note. There are more fictions than facts in this blog, don't believe the author too much or u'll have headache for the rest of your life... Gyahahahahah~