Friday, July 30, 2010

CURSING QUESTION # 5

Gwa bace banyak articles n comments kata
"pakai tudung tu wajib"

SO,
IS IT SINFUL by NOT WEARING a HIJAB?

P/S : Gwa anggap ramai je yang pakai tudung sebab berfesyen, bukan sebab nak tutup kepala. Kepala bana apa?
Damn, if it is, semua bimbo byk dosa kah? gyahahaahahaaha~


Its my perspective. Whats yours?
hit me on the comment section, below~

28 comments:

reen_sofee said...

hahaha
yeke?
sume cam tuh eaa??
asal ko berpendapat cam tuh??

spender said...

yes it is sinful...nuff said

J. Love said...

memang ah sinful weh! hish lu ni!

Wan said...

tapi yg aku nampak remaja zaman skrg ni bertudung tapi berbogel

hellioz said...

malu vertanya sesat dunia akhirat
gyahahhahah~

senandung semalam said...

of course sinful...
tp klau yg pkai sbb berfesyen tu aku xtaw ape hkumnye..
tp myb gak dgn niat nk berfesyen boley bwak dorg trus utk pkai tudung..?
who knows..
;)

.s.o.f.i.a. said...

aku tak pakai tudung gak.... tapi bab sinful tu memang la dosa. tapi kalau pakai, pakai la betoi2..... takat pakai tudung tapi dok peknen anak luar nikah sopa hina pemakaian tudung tu la.....

amoi said...

kalau berpurdah segala?

alvin takda umah harga 8juta said...

kali ni lu keluarkan pendapat yg lu mcm blur nak jawap..


gua setuju ngan statement lu tu..
alasan wa tgk sekeliling la..
skunk tudung ada bermacam style yg bukan dituntut agama..sekian..

::cdot the dot:: said...

pakai tudung tuh wajib..

hellyeah!!apsal gua tak terasa????

hellioz said...

read between the lines.....

amoi said...

aku ada satu soalan.

mind to answer it?

aku ada masalah buat keputusan.

maka..

soalanya..

areleaf said...

org kata kdg2 benda2 ni sume kene pakse2 jugak..lama2 baru datang ikhlas tu..

Berd said...

gua sokong dengan statement lu tu.

tapi nak taknak menutup aurat itu wajib.

gua pernah baca kata-kata frodo. perempuan yang menutup aurat itu ada dua. Perempuan yang tahu dan satu yang lain paham bagaimana menutup aurat.

sekarang bergantung kepada perempuan itu sendiri.

yang pasal persoalan lu tu gua tak tahu nak jawab. biarkah Tuhan sendiri tentukan hukumnya.

Botak said...

bertudung, pastu pakai baju ketat2.,
pe bnde tuuuu...???

pakai tudung, pastu baju lengan pendek., pe bnde tuuuu...???

bek xpayah pkai tudung, buat seksa diri je.,
hahahahaha...

.::WaNiE::. said...

tidak syak lagi memang la sinful

huhuhuhu

tarik tangan Jlo belah

bila ustaz hellioz sudah membebel

kahkahakah

jane said...

=)

tny lah dr sndiri
utk apa kita brtudung

?

fahamkah maknanya .. atau ..

The Poyo Me said...

mmg sinful pon. nuff said.

just to share,hari tuh ak tulis dalam facebook status ak begini:

"oh, puasa sunat syaaban ko nak buat, tapi yang wajib cam tudung ko x nak wat plak an..."

moral of the story: nowadays, the rules of islam has now become just a "fad".

Nerzhul said...

hukumnye semua muslim patut tahu.
banyak mana dosa dan pahala takde sape tahu. nanti dah timbang baru tahu.

husnazainal said...

Skang susah nak bezakan mana pempuan baik n mane pempuan yg tak elok..
yang pakai tudung pon ade yg perangai lg teruk..siap g club pakai tudung.ape cite tu.? alang2 nak masuk club.bukak je la tudung tu.
bukan org nampak pon ko sape kat dalam tu.

hiro said...

kiranya gua kena galakan cdot si gila bertudung?

tia said...

one word , niat.

:)

DuniakuAbstrak said...

sinful..
wajib..

kawan2 jaga diri masing2..
buat baik di balas baik..
berbuatlah baik dari segala aspek..
kepada dia, mereka, kau aku dan DIA

maCy said...

stuju ngn areleaf.

Maryam said...

bertudung aje? definisi mengenakan hijab ialah menutup segala anggota badan dari pandangan lelaki ajnabi.

err hellioz terangkan maksud lelaki ajnabi?

kerana hijab itu suatu perintah, paksa ke tak kena buat. tapi, kalau solat pun dah tak buat walaupun kategori perintah juga, apatah lagi hijab kan?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bertudung bogel tukan seni ...

mitchelle nur alya said...

bukan mmg sinful ke hell ?
tapi kalau pakai tudung tak ikhlas, cuma fesyen semata, buad apa. tarik saja tudung itu. HAHA :D

Anonymous said...

memakai tudung tak wajib tapi... hukum menutup aurat adalah wajib...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

TnC

Every content of this blog may be MY perspectives generally. BTW, i am not trying to pick a fight with any body, just havin some fun for the sake of Laughter.... PLUS, i need your Brain to read this blog. I dont need your brainless head to interpret my perspectives. more? words inside this blog is not suitable in formal occasion, so, take note. There are more fictions than facts in this blog, don't believe the author too much or u'll have headache for the rest of your life... Gyahahahahah~