Monday, June 6, 2011

Melayu Bodoh

Jangkitan melayu bodoh dah merebak exponentially dekat tanah jajahan malaysia. Lagi lagi dekat semenanjung.

Semua orang bising macam semua si bodoh yang mengaku dia bodoh.
Apehal semua nak terasa? Rasa diri tu bodoh ke? Kalau bodoh memang terasa. Kalau tak bodoh biaq pi la.

Virus assabiah memang sentiasa ada dalam diri manusia. Tapi bezanya bila kau rasa kau ada dalam kelompok tu. Rasa bodoh. kebolehan untuk rasa semua yang dunia cakapkan hanya untuk mereka dan mereka sahaja.

What the fuck wey?

Kalau kau mengaku kau bodoh kau mesti terasa dengan statement ni. Kau melayu bodoh ke?

Kalau kau rasa kau melayu bodoh, kau memang panas hati. Kalau kau rasa kau bukan melayu bodoh, kau let it slip je. Sebab kau tau kau bukan melayu bodoh. Lets say kau melayu pandai. 

Cucuk sorang semua nak terasa sama apehal? Kau takde otak ke ape?

Gah sangat dengan title melayu kau tu sampai kemelayuan kau tu membodohkan diri sendiri.

Applied to semua jenis golongan termasuk blogger, cina, india, or any groups yg ada dalam kepala hotak kau. Malas nak tulis semua sekali. Banyak sangat.

Nak tau kenapa melayu? Sebab orang melayu ramai jadi reader gwa and ramai melayu yang akan baca statement ni.

Generally, melayu memang bodoh. sapa terasa lantak la. Pandai pandai la pandaikan diri.

Belong sangat dengan group tu sampai masing2 tak guna rasionaliti nak buat keputusan. Semua pakai emosi. Kau memang bodoh sama macam group yang kau belong tu. ok dah cukup.

Its my perspective. What's yours?
hit me on the comment section, below~

10 comments:

TheBentPencil said...

bodoh tu takpe.

jangan jadi bodoh sombong dan taknak terima nasihat sudahlah.

*applies to me as well*

fzikuz said...

"Belong sangat dengan group tu sampai masing2 tak guna rasionaliti nak buat keputusan. Semua pakai emosi. Kau memang bodoh sama macam group yang kau belong tu."

SEMUA pakai EMOSI kn?

Hellioz said...

kau tengah taip depan cermin ni. good reverse thinking for yourself. congrats.

cikpia said...

sebagai seorang melayu, aku rasa agak bodoh untuk bertanya, tapi nak tau gak BELONG TU APA?

Lady RaRa non-illuminati said...

aku rasa aku memang bodoh..sebab bukan semua benda aku tau..

contoh:

takkan nak tanya bab sakit kat aku sedangkan aku bukan doctor

tapi walaupun aku bodoh, aku tak pandai nak label orang laen bodoh..

lagipun - APAKAH PENANDA ARAS KEBODOHAN DAN KEPANDAIAN SESEORANG SAMPAI KITA NAK JUDGE ORANG ITU BODOH DAN ORANG INI PANDAI??

ururu said...

haha! @cikpia
english "belong" la tuh.. as in "belong to me"

tapi betul hellioz, generally melayu = bodoh. default = melayu is bodoh. is fucked up! and they dont want to admit it. malah mempertahankan kebodohan itu. i swear to God i dislike these default melayu. well. aku default gak. shit!!

erniemusliana said...

sorry, even aku malay pun aku malu dgn kaum sendiri. aku rase betol je die ni cakap. melayu kan mudah lupe :)

Anonymous said...

being sceptical is also one part of stupidity. Welcome to our group

Nizam said...

x kemana dengan bangsa ...yang penting agama.. tak gitu?
bila sebut melayu, mesti cakap ISLAM. tapi betul ke semua melayu tu ISLAM kalau kita tengok sekarang dengan gejala-gejalan sosial di negara ni..

so, takde apa pada bangsa... yang penting agama. so what ur opinion?

FAW said...

aku bukan melayu but aku mengaku aku bodoh. Kehkehkeh. Setuju dengan The Bent Pencil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

TnC

Every content of this blog may be MY perspectives generally. BTW, i am not trying to pick a fight with any body, just havin some fun for the sake of Laughter.... PLUS, i need your Brain to read this blog. I dont need your brainless head to interpret my perspectives. more? words inside this blog is not suitable in formal occasion, so, take note. There are more fictions than facts in this blog, don't believe the author too much or u'll have headache for the rest of your life... Gyahahahahah~