Wednesday, July 13, 2011

Winning

"Kau nak apa sebenarnya ni?"

"Aku nak jadi nombor satu. Aku nak kalahkan semua orang. Aku nak menang!"

"Ok, kau buat semua ni untuk siapa?"

"Aku? Buat untuk semua orang lah, baru semua orang tau aku ni siapa. Jangan ingat aku ni ayam-ayam je."

"Tapi kau tak pernah pun dapat nombor satu, kan?"

"Tu la pasal. Menyirap pulak aku pikir balik. Ape tak cukup ke semua yang aku buat tu wey?"

"Kau pernah buat apa apa untuk diri sendiri? Cuba buat sesuatu tu untuk diri sendiri. Mungkin nampak selfish tapi manusia memang selfish pun nature dia. Survival of the fittest kan?"

Cakap banyak pun tak guna. Kau lagi suka bila semua orang dekat sekeliling kau gembira dari tengok orang kat sebelah kau senyum. Kan? Kau buat la macam tu selalu. Kau jangan ingat bila kau tergolek nanti semua orang sekeliling kau nak bagi simpati. Dalam banyak2 yang bagi simpati tu, semua cakap mulut je. Yang kurang dari 1% tu kalau tolong pun ada hidden agenda. Yang lain? Dia orang tengah gelakkan kau. Kau ingat dia orang kisah?  Ape ingat dia orang takde keje nak sibuk pasal kau 24/7? Mimpi la wey. Kalau tak sebab orang kaya tu kedekut, dia takde la kaya macam sekarang. Bila kau sibuk sangat buat smua orang gembira, nanti kau boleh bilang dengan jari berapa ramai yang lepak tepi longkang dengan kau bila kau susah.

Kalau macam tu, kau dah boleh kahwin dengan semua orang lah. Kau ni mana sesuai jadi manusia monogami. Asal ada ruang je kau sebat. Boleh tahan tikus jugak kau ni.

7 comments:

zey said...

tul gak,pasni kita cuma kasi org sebelah kita happy sudahh.... org yang mesti ada ngn kita masa kita susah.

RastaMat said...

welcome home..

arina ahmad said...

haa... ni apehal ni. jom aa duduk tepi longkang. aku suka. bwek!

Azri the Accelerator said...

orang nak jadi no 1 dalam kelas sebab nak tewaskan kawan aku yang berlagak tu.kasi tutup mulut terus.gwahahaha.

Hidden agenda aku bila nak menolong orang?sebab aku harap dia tolong aku balik je....

yui92 said...

terperangkap dalam circle of people kot.. xdapat keluar =p=p=p

^baju kurung^ said...

taktau nk ckp ape. overallnye itu dh nature seorang orang

SumBody Me.. said...

jenjalan sini :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

TnC

Every content of this blog may be MY perspectives generally. BTW, i am not trying to pick a fight with any body, just havin some fun for the sake of Laughter.... PLUS, i need your Brain to read this blog. I dont need your brainless head to interpret my perspectives. more? words inside this blog is not suitable in formal occasion, so, take note. There are more fictions than facts in this blog, don't believe the author too much or u'll have headache for the rest of your life... Gyahahahahah~